Please scroll down for an English review.
הספר השלישי בעלילותיו של הבלש עודד חפר, המכונה ה”החופרת”, כינוי שדבק בו עוד בימי התיכון בשל עיסוקו ברכילות ופטפטת. הוא ממשיך למצב את עצמו כבלש חוקר פותר תעלומות.
גם הספר השלישי בסידרה נופל בגדר בגדר ספר מתח חביב, אבל יש בו הרבה פחות מתח ולטעמי הרבה יותר מידי ניסיונות לצייר את מצב האומה.
הפעם, חפר נשכר ע”י היחצן של המדינה בכדי לחקור את סירובה של זמרת טרנסג’נדרית בת 15, כוכבת נוער, להמשיך ולהופיע. חפר שבעברו פתרון 2 תעלומות מורכבות, חושב שזו תעלומה שתהיה קלה לפתרון וגם הוא רואה בכך הזדמנות להיכנס אל החברה הגבוהה. במקביל הוא חוקר גם את היעלמותו של ילד, בן למשפחת עובדים זרים.
מעבר לעלילת המתח, שכפי שציינתי היא לא לגמרי מותחת, הסופר מנסה להציף נושאים כואבים בשולי החברה הישראלית: היחס לטרנסג’נדרים, זונות ובעלי נטיות ובמקביל היחס לעובדים הזרים.
אני לא יכולה לכתוב שעפתי, העלילה בסדר – אומנם היה בה אלמנט לא צפוי אבל הניסיון לעסוק בדברים שהם מעבר פשוט לא עבד עבורי. גם לא עבדו עבורי ההתחכמויות הלשוניות של עודד חפר. מה שהיה משעשע בספרים הקודמים, איבד מחינו ומצאתי את ההתחכמויות האלה ובעיקר האת ההתחכמויות שכללו גסויות לא נעימות, מציקות ומפריעות. בעיקר הפריעה לי העובדה שהווליום של הגסויות עולה.
הצעקה האחרונה/ יונתן שגיב
הוצאת כתר, 2019, 272 עמ’
דירוג SIVI –
איכות אודיו –
עודד חפר 3#
דף הסידרה –
The third book in the detective series featuring Oded Hefer, nicknamed “the digger” since his high school days due to his interest in gossip and chatter. He continues to solve mysteries as a detective.
The third book in the series falls into the suspense category, but it has less tension and too many attempts to depict the nation’s state.
The state’s publicist hired Hefer to investigate the refusal of a 15-year-old transgender singer to continue performing. He also explores the disappearance of a child from a family of foreign workers.
The author attempts to address sensitive societal issues on the fringes of Israeli society, such as the treatment of transgender individuals, prostitutes, those with tendencies, and foreign workers, in addition to the suspense plot, which is not entirely suspenseful.
I cannot write that I flew. The plot is okay, although there was an unexpected element in it. However, attempting to deal with things beyond did not work for me. Nor did Oded Hefer’s linguistic tricks work for me. What was amusing in the previous books lost its meaning, and I found these tricks, especially those that included unpleasant, annoying, and disturbing rudeness. I was mostly bothered by the fact that the volume of the obscenities increases.
לגלות עוד מהאתר Sivi's Books טעם הספרים
Subscribe to get the latest posts sent to your email.