2022 - אליאנה דוידוב - ישראל - להט"ב - מותחן - מקור - סטוריטל - אייקסט - פשע - קיבוץ מאוחד

פולשת/ ארנה קזין

"פולשת" הוא הרומן השני בסידרת אליאנה דוידוב. ניכרת ברומן הזה בגרות ובשלות שלא היתה קיימת בספר הראשון בסידרה "גוזל" שכתבה אורנה קזין והוא מוצלח למדי אלא שניכרת בו בוסריות מסויימת.

אליאנה דוידוב, חוקרת הציפורים ממשיכה לפסוע בתחום החקירות החדש לה.

הלבטים, האם להמשיך ולהתעסק בחקירות בזמן שלא סיימה את ההתמחות שלה ובזמן שחשה שלא מיצתה את עולם הצפרות ומה שיש לה להציע לו, מעסיקים אותה בזמן שהיא מהרהרת באגמון החולה או על כוס משקה אלכוהולי.

צמד החברות שלה גיטה ודיטה, שמנהלות את הפאב השכונתי בו היא נוהגת לשבת, מפגישות אותה עם הלקוחה הראשונה האמיתית שלה: דנה גבריאלי, סמנכ"לית שיווק בחברת נדל"ן מטראסו, שמנוהלת ע"י שני אחים.

גבריאלי משתפת אותה בסיפור מטריד שמרכזו רדיפה והטרדה מינית שאחד מבעלי החברה כופה עליה. היא מבקשת מאליאנה לסייע לה באיסוף ראיות, כך שתוכל להגישן לאחיו ולפתור את הבעיה "בבית" בתוך החברה, מבלי לערב גורמים חיצוניים כמו משטרה ומבלי לאבד את הקריירה שלה.

אליאנה, שאין לה את היכולות, הידע והמקצועיות הדרושים לחקירה כזו, מחליטה לסייע לגבריאלי מתוך אמונה שלמה וקשר אישי שנוצר בינהן. אבל החקירה לא מתנהלת כמצופה ובשלב מסויים גופתו של המטרידן לכאורה, נמצאת לרגלי הביניין הירוק שבנו האחים. להוסיף לרובד התעלומה, גם מישהו מכה את אליאנה בנמרצות והיא יוצאת חבולה מביקור שהיא עורכת בביניין.

בין מפגשים מיניים חד פעמיים, היא גם נפגשת עם ענת שהרבני שמארחת את בנה של זוגתה לשעבר שהחגרה ללונדון. מערכת היחסים בינהן קשה, על סף לא נעימה והתיאורים המיניים לא מוסיפים נחת. מערכת היחסים הזו גובלת באלימות כשצד אחד נוהג בפאסיב אגרסיב והצד השני נוהג באגרסיביות לשמה.

סיפור העלילה מתעתע. אליאנה לא מצליחה להבין מה מציאות ומה דמיון. היא רואה ושומעת דברים אבל היא לא בטוחה באמיתותם כי הם עוברים מסננת שיכולה לעוות אותם. היא לא יודעת מי משקר לה והיכן האמת מונחת. היא הולכת ומסתבכת באולם בני האדם, למרות שהיא מנסה להתרחק ממנו ולשקוע בעולם הציפורים.

הספר השני בסידרה אינו חף מליקויים ופגמים שמרכזם בדמות של אליאנה דוידוב. לא קל לחבב אותה ומערכות היחסים שלה הן בלתי נסבלות בעיניי הן נעות על גבול הרפיסות והאלימות.

אבל הוא השאיר אותי עם תחושה של עוד. וכנראה יהיה עוד ספר כי בסוף הספר הזה ענת שהרבני, נוסעת עם דני ללונדון והיא מזמינה את אליאנה לבוא איתה ללונדון ולחקור את פרשיית העלמותה של אימה לשנה אחת שאחריה החיים לא חזרו להיות כמו שהכירה.

פולשת/ ארנה קזין

הוצאת קיבוץ המאוחד, 2017, 196 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 5 מתוך 5.

אליאנה דוידוב #2

דף הסידרה –

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.