2024 - אודיו - עיברית - בריטניה - דירוג sivi ★★★ - הפרעות נפשיות - ידיעות ספרים - נוער - רומן חניכה - תרגום

הזיכרון היחיד של פלורה בנקס/ אמילי בר

​Please scroll down for an English review.

פלורה בנקס היא נערה אנגליה בת 17 על סף גיל 18, שלוקה בהפרעת זיכרון נדירה: הזיכרון שלה לטווח הקצר נפגע והיא אינה זוכרת אירועים מלפני גיל 10. למעשה הזיכרון שלה מתאפס כל שלוש או ארבע שעות ולכן היא לא מסוגלת להתנהל באופן עצמאי.

בכל בוקר היא מתעוררת, קוראת במחברת שלה את תולדות ההיסטוריה הפרטית שלה בכדי להיזכר. היא קוראת את הפתקים שהיא משאירה לעצמה, את הכיתובים על אמות הידיים שנותנים לה רמזים וכך היא מתנהלת בעולם שרובו הוא תעלומה עבורה.

ישנם דברים בסיסיים שפלורה מסוגלת לעשות, אך את רוב הימים שלה היא מבלה ברישומי פתקים שיזכירו לה דברים חשובים ורישום על זרועות הידים של נקודות מהותיות אותן היא חייבת לזכור.

אירוע אחד מההווה נחקק בזיכרונה; פלורה בנקס התנשקה על חוף הים עם דרייק, בן זוגה של חברתה הטובה, פייג'. כמו כל נערה בגיל הזה, אחרי הנשיקה, ההורמונים משבשים את דעתה של פלורה והיא מתאהבת בדרייק בעוצמה ובנחישות כזו שלא נשאר במציאות שלה דבר מלבדו.

אבל דרייק, נסע לקוטב הצפוני לחקור את הקרחונים ופלורה נשארה באנגליה, עם אמא מגוננת מידיי שלא מאפשרת לה לנוע מטווח זרועה, וחברה טובה שתמעלמת ממנה לאחר שההוכחות לנשיקה בין דרייק לפלורה מגיעות אליה.

כאשר הוריה נוסעים לפריז לטפל באחיה הגוסס, פלורה נשארת לבד באנגליה והיא יוצאת במסע למצוא את אהבת חייה, דרייק. בניסיון להגיע אליו המסע שלה יקח אותה אל ההיסטוריה הפרטית שלה ויגלה לה אירועים דרמטיים מעברה. זהו מסע אל ההחלמה ואל העצמאות.

הרעיון בבסיס הספר נפלא, היישום קצת פחות.

עורך טוב היה יכול להזכיר לסופרת שבני נוער שקוראים את הספר לא לוקים בזיכרונם כמו פלורה ואין צורך לחזור על חלקים שלמים פעם אחר פעם.

עורך טוב גם היה גם מקצר את החלק שבין עזיבת הוריה לפריז לבין יציאתה לקוטב הצפוני. חלק שלם שבו פלורה נשארת לבד בבית באנגליה ואין בו דבר חוץ מתיאור הטרפת ההולכת ומתגברת שלה מהקשר עם דרייק.

בחלק של הספר נחשפים גילויים די מטרידים ומזעזעים על משפחתה של פלורה, במובן הזה הרעיון לא חדש ומאוד הזכיר את הספר "הכול הכול". במובנים מסויימים הוא גם מזכיר את "הפלא של אנה".

סהכ ספר טוב, יכל להיות מצויין עם עריכה טובה יותר.

הזיכרון היחיד של פלורה בנקס/ אמילי בר

הוצאת ידיעות ספרים, 2017, 280 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 3.5 מתוך 5.


Flora Banks is almost 18 years old, and she has a hard time remembering things. She can't hold onto new memories for more than a few hours, and she's been this way since she was ten. Every day, she must read her notes to understand her life.

Despite her memory issues, Flora can do basic things. Most of her time is spent making notes to help her remember the important stuff.

But now, she experienced something unforgettable: she kissed a boy named Drake on the beach, and even though he's her friend's boyfriend, she can't stop thinking about it.

Drake left to research far away, and Flora stayed home in England. Her overprotective mom watches her closely, and her friend isn't talking to her because of the kiss.

Then, one day, her parents are away in Paris with her dying brother, and Flora decides to find Drake, believing that he's the love of her life. This adventure changes her life as she discovers things about her past and tries to become more independent.

The story is beautiful, but it could have been told better. The book often repeats the exact details, which isn't necessary because readers can remember better than Flora. Also, some parts of the story, like the family secrets, are a bit predictable and remind you of other books.

Overall, with some editing to tighten up the story, this book has the potential to be great.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.