2021 - אהובים של כל הזמנים - דירוג sivi ★★★★★ - סטוריטל - אייקסט - תרגום - תשע נשמות

נובלת שחמט/ שטפן צוויג

נובלה משובחת שעוסקת בצדדים הפסיכולוגיים של נפש האדם.

המספר מפליג על ספינת נוסעים לארגנטינה. על הספינה נוסע גם אלף העולם בשחמט. לאחר שאינו מצליח לשכנע את האלוף לשחק מולו, פונה לנוסע מליונר חובב שחמט המפליג עימם וזה באמצעות כספו מצליח לשכנע את האלוף לשחק עימו.

בתחילה באופן צפויי, המליונר מפסיד לאלוף. אולם, במשחק השני אלמוני מצטרף לצוות היועצים של המליונר ובעזרתו המליונר משיג תיקו.

מכאן הנובלה מתפצלת לשתיים: סיפורו של האלמוני שנכלא בבידוד ועונה פסיכולוגית ע"י הנאצים, וסיפור המשך התחרות של האלמוני מול אלוף העולם בשחמט.

המפגש בין האלמוני לאלוף העולם היא התנגשות בין עולמות שונים: אלוף העולם, יתום, אנאלפבית הצמח לגדולה והגיע למעמדו בעבודה קשה. מקצוען ושחצן המנוכר לסביבתו. לבין האלמוני, בן למשפחה מכובדת שהיתה מקורבת לאצולה האוסטרית, אדם חם ורגיש, צנוע שמאוד קל לחבב אותו, שלמד בעצמו את סודות המשחק.

הנובלה מדגישה גם את ההבדלים הפסיכולוגיים בין משחקו של אלוף העולם, המנוכר, קר והמחושב ובין משחקו של האלמוני המכונה דר' ב. הייצרי, על סף טירוף ושיגעון. היא מדגישה שהנזק שחוללו הנאצים אינו נוגע רק לתחום הפיזי והכלכלי אלא גם הנפשי ובמיוחד מדגישה שעינויים יכולים להתבצע גם באופן פסיכולוגי נפשי.

נובלה חזקה אחת הטובות שהוציאה הוצאת תשע נשמות.

נובלת שחמט/ שטפן צוויג

הוצאת תשע נשמות, 2021, 92 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 5 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.