2022 - Cordelia Gray - בריטניה - מותחן - סטוריטל - אייקסט - עם עובד - פשע - תרגום

לא עסק לאישה/ פ"ד ג'יימס

קראתי את רוב הספרים בסידרה Adam Dalgliesh. אומנם הסידרה של קורדיליה גריי קצרה יותר (2 ספרים בלבד) אבל גם בהם מופיע אדם דגליש וזו הזדמנות עבורי להיכרות מחודשת עם בלש המוצלח, הפעם מזווית אחרת שבה הוא לא הדמות הראשית.

קורדיליה גריי היא בחורה צעירה שותפה למשרד חקירות כושל עם ברני פרייד.

פרייד, שוטר בעברו, פוטר מהמשטרה לאחר התערבות של אדם דגליש ולמרות זאת הוא מעריץ את הבלש ורואה בו מנטור ובדבריו דברי אלוהים חיים. קורדיליה נוטרת לדגליש. היא לא רואה בו דבר מעבר למי שגרם לפיטוריו של ברני.

כאשר ברני מתאבד (לא ספויילר מופיע בדפים הראשונים של הספר) – קורדיליה יורשת את המשרד, את האקדח שלו ואת הרכב. היא מחליטה להמשיך לשמור על הגחלת ולטפח את המורשת למרות שהסביבה חוזרת ומזכירה לה שזה "לא עסק לאישה".

תוך זמן קצר קורדיליה מקבלת חקירה חדשה. מדען מקיימברידג' מבקש ממנה לבדוק את נסיבות התאבדותו של בנו. תיק החקירה סגור, אבל חשדותיה של קודיליה שאין מדובר בהתאבדות מתעוררים כאשר היא מגלה את האופן שבו מארק מתאבד.

ככל שהיא חוקרת ומתעמקת יותר, כך היא מבינה שהאינטואיציה הראשונית שלה מוצדקת.

למרות שלא מדובר בתעלומה מורכבת מאוד, הדמות של קורדיליה וסט החשודים שהסופרת, פ"ד ג'יימס, מעמידה הופכים את הקריאה בספר למהנה. התחושה מאוד אוטנטית כשהדמות של קורדיליה נוסעת לקיימבריג' להתחכות אחרי עיקבותיו של מארק בין חבריו.

כל התיאורים הסביבתיים צועקים שנות ה – 70. גם ההתייחסות לקורדיליה, כחוקרת מנוסה ולמעמדה החברתי צועקים שנות ה- 70. הגישה של פ"ד ג'יימס היא לא פמניסטית במהותה – כך החוקרת הנשית שלה לא מתעסקת בסוגיות של פמניזם אלא בסוגיות של מקצוענות.

הדובדבן על הקצפת היא הופעתו ל אדם דגליש בפרק האחרון.

חבל ש פ"ד ג'יימס לא מצאה לנכון להמשיך ולפתח את הבלשית הנשית שלה.

לא עסק לאישה/ פ"ד ג'יימס

הוצאת עם עובד, 2022, 240 עמודים

Cordelia Gray #1

דירוג Sivi –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו – מעולה

דירוג: 5 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.