2022 - Audible Audio - אודיו - עיברית - אנגלית - בריטניה - דירוג sivi ★★★★ - הפרעות נפשיות - מקור - רומן היסטורי - תמיר

הנשף/אנה הופ

The Ballroom/ Anna Hope

ספר קשה וטוב מאוד. 40 אחוז ממנו קראתי והקשבתי בעברית היתר הקשבתי באנגלית.

הביצוע של האודיו שרכשתי ב evrit היה כל כך גרוע שלא יכלתי להמשיך להקשיב לחורבן הזה (לזכותם יאמר שעכשיו הוא לא מופיע בדף הספר כנראה הסירו אותו).

"הנשף" הוא סיפורה של חברה בתחילת המאה ה 20 שמוקיעה מתוכה את העניים ואת רפי השכל וכולאת אותם במוסדות שבהם אותם אנשים מאבדים את חירותם לנהל חיים מלאים ועצמאיים. מאבדים את חירותם על גופם ועל רצונם והופכים להיות בובות, מריונטות שכפופות לסידרת התעללויות קלות עד קשות עד שהם מאבדים את רצונם לחיות.

בתוך כדי כך, הקורא לומד על תנועת האואגניקה ועל השפעתה מרחיקת הלכת על תפיסות פוליטיות וחברתיות. במקרה זה, על הרצון "לנקות" את החברה באופן מידי ע"י כליאתם של אותם עניים ורפי שכל ועל ידי עיקורם כך שלא יוכלו להתרבות.

זהו סיפור קשה שגורם לחלחלה שמובא דרך סיפורם של 3 דמויות במוסד בשם שרסטון באנגליה: אלה, בת למשפחה ענייה, יתומה מאם שחוותה ניכור קשה ממשפחתה ומאביה לאחר שנישא לאישה חדשה. ג'ון חוסה במוסד שאיבד את אישתו ובתו. והרופא במוסד דר' צ'רלס פולר שהוא חסיד של תיאוריית האואגניקה ולהוט להותיר את רישומו על עולם המדע.

אלה פיי נשלחת למוסד שרסטון אחרי שניפצה חלון במפעל שבו עבדה מילדות. היא אינה פסיכיאטרית וגם לא רפת שכל. גם ג'ון מליגן אינו פסיכיאטרי הוא באבל עמוק. שניהם נאלצים לשחק את המשחק ולהיענות לתכתיבים של דר' צ'רלס פולר, שעם התקדמות העלילה הופך לאובססיבי וקיצוני.

במוסד, החוסים מופרדים בהתאם למינם. אבל אחת לשבוע הם מפגשים ב"נשף" שעורך דר' צ'רלס כניסוי טיפולי. במפגשים הללו אלה מתוודעת לג'ון והקשר בינהם פורח ככל שד'ר צ'רלס הולך ונשבה בתיאורית האואגניקה ובצורך לעקר חוסים בכדי למנוע מהם אפשרות התרבות.

מהדורה באנגלית:

The BallRoom/ Anna Hope

Penguin Books Limited, 9H&58Min, Daniel Weyman (Narrator)

העלילה מתקדמת משלוש זוויות עד לסופה המטלטל.

חבל שאפליקציית עברית, שהחלו להציע ספרי אודיו לא השכילו למצוא קריין שיביא למיצוי את העוצמות של הספר הזה ובמקום זה הביאו ביצוע גרוע שבו הקריינית קוראת את הספר כמו בהסכת משנות ה 50.

הנשף/ אנה הופ

הוצאת תמיר, 2017, 235 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 1 מתוך 5.
blank

דירוג אודיו – EVRIT -בלתי נסבל

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.