2019 - אנגלית - דירוג sivi ★★★ - רומן היסטורי - רוסיה

The Master and Margarita/Mikhail Bulgakov

האמן ומרגריטה/ מיכאיל בולגקוב

את הספר קראתי פעמיים, בפעם הראשונה קראתי אותו באנגלית בהוצאת Picador Classic. בפעם השניה בהוצאת ידיעות ספרים.

זוהי סקירה של המהדורה האנגלית.

כשקראתי אותו באנגלית, לא נהנתי מהספר הזה כמו שחשבתי שאהנה.

היו בו חלקים מבריקים, אבל עד החלק השלישי של הספר , שבו מרגריטה נכנסת לתמונה, הוא לא היה קוהרנטי עבורי ולא הצלחתי להבין את קו העלילה.

זהו סיפורם של שטן וחבורתו ביחוד בהמות ועזאזלו, מרגריטה ומאהבה האמן המיוסר ושל יהושוע הנוצרי ויהודה איש קריות. סיפור של אהבה ושיגעון, של איבוד עשתונות, התפרקות ואנרכיה. רק בסופו ישנה תקווה להצלה וגם היא מעורפלת ולא ברורה.

הקשר בין הסיפורים מתבהר רק במחצית הספר והופך ברור בפרקים האחרונים.

השטן שמגיע עם חבורתו לעיר, מתעלל בתושבים בדרכים שונות ומשונות. מסביבו מתכנסת חבורה שמסייעת לו במעלליו ובמיוחד החתול השחור בהמות ועזאזלו. הוא בעיקר מכה בברנז'ה האמנותית.

הוא עורך נשף שבו הוא נדרש לבן אנוש ומרגריטה, בתמורה לחדשות על אהובה, מסכימה להששתף כבן האנוש הנדרש.

במקביל, האמן שכתב ספר על פונטיוס פילאטוס, משתגע בגלל ביקורת קשה שקיבל ממבקר ספרות. הוא מאושפז בבית חולים לחולי נפש ומסתבר ששכנו פגש את השטן שניבא את מותו של בן שיחו בעריפת ראש.

במקביל לכל ההתרחשויות הללו וברקע להן מסופר סיפור צליבתו של ישו בימי שילטונו של פונטיוס פילאטוס וסיפור גורלו של יהודה איש קריות. על פי גירסה זו, ישו נצלב בשל פחדנותו של פילטוס לעצור את מעשה ההוצאה להורג, אף על פי שידע כי הפסיקה נגד ישו נבעה ממעשה בגידה.

מרגריטה, פועלת אצל השטן להחזרת אהובה לחיקה, אבל כשהוא חוזר, הוא אינו אותו אדם שהכירה. הוא רדוף, חלול ולא מאמין בעצמו. מרגריטה שהפכה במהלך הנשף למכשפה, דבקה באהובה ואינה מוותרת עליו.

השטן, שרואה את הדבקות והאהבה בין בני הזוג מקנה לנשמותיהם חיי נצח.

עלילת הספר מורכבת מאוד ואולי בגלל שקראתי באנגלית לא הבנתי את כל ההקשרים בחלק הראשון והשני שלו ולכן גם פחות נהנתי מהספר. יחד עם זאת, הפרק המתאר את יסוריו של פונטיוס פילאטוס והפרקים העוסקים בנקמה נכתבו ביד אמן, כך שיתכן שאני בהחלט צריכה לקרוא את התרגום לעברית כדי לחוות את מלוא העומק של הספר.

The Master and Margarita/Mikhail Bulgakov

Kindle Edition,1967, 495 pp, Picador

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 0 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.