תשע נשמות

מתוך אתר האינטרנט של ההוצאה

תשע נשמות היא הוצאת ספרים אחרת בנוף התרבות הישראלית; מפעל שהוא מסע של גילוי ושל תשוקה. מבין אינסוף הטקסטים שנולדו אי-פעם ברחבי תבל, תשע נשמות מבקשת לצוד את הצורות האידיוסינקרטיות ביותר, החודרות ביותר, כאלה שנוגעות באותה מהות שהיא הכול, אך שלא ניתן להגדירה; יצירות שניתן לקרוא אותן רק באמצעות מכשיר אחד – ״העין הפנימית של הקורא״, במילותיו של ההוגה האנגלי ג׳ון ברג׳ר.

מסע הגילוי של ההוצאה הירושלמית שואף למצוא בכל יבשת, בכל ניב, בכל סגנון חיים וצורת קיום אפשרית יהלומים טקסטואליים. תשע נשמות מבקשת לחשוף את היהלומים הללו לקורא הישראלי, כדי לגוון את מזונו הרוחני ואת השיח המקומי והאזורי, לתבל אותם בתבלינים מילוליים, רעיוניים, אידיאיים וצורניים שאינם חלק מהאטמוספירה הרוחנית השגרתית שלהם.

blank
2023

צ'כוב / נטליה גינצבורג

נטליה גינצבורג היא אחת הסופרות האהובות עלי. בעיניי הביוגרפיה הקצרה שכתבה על צ'כוב היא מחווה ראויה שמצביעה על עומק הערכתה לאדם והסופר שהיה….

קרא עוד »
blank
2022

היקשרויות עזות / ויוויאן גורניק

ספר אטוביוגרפי מוצלח של אחת המבקרות והפובלציסטיות הפמניסטיות האמריקאיות. הספר מתורגם לעברית לאחר כ- 3 וחצי עשורים מאז פורסם והוא מגולל פרשיית יחסים סבוכה בין …

קרא עוד »
blank
2022

המופע של גארי/ נל ליישון

את "צבע החלב" אהבתי. הוא היה ספר מושלם בעיניי. אחד הטובים שקראתי. לכן, "המופע של גארי" זכה לציון קצת נמוך בהשוואה לחמישה הכוכבים…

קרא עוד »

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.