2023 - הוצאה עצמית - ישראל - מותחן - מקור - סטוריטל - אייקסט - פשע

בלי כיסוי/ ליאת לב רן

​שירלי, בדיוק הפכה לאימא צעירה כשהצעה מפתה להשקעה מונחת לפניה.

היא נשואה, לא באושר, לבעל אגואיסט ונרקסיסט שעסוק רק בעצמו ומבקר אותה בלי סוף. חמותה ​לא סובלת אותה, ​שולחת לה בקבוצה המשפחתית הקטנה שלהם אמרות הארי קרישנה ונמסטה לימים רוחניים יותר. והיא בדיכאון של אחרי לידה.

היא מתגעגעת לעבודתה בחברת אשראי פרטית ולחיים שהיו לה לפני ששקעה בחיי נישואים מתסכלים ו​ב​אימהות ​לכלב מפונק ו​לתינוקת בת יומה. ללא סיוע או עזרה, כלואה בבית עם כלב שהיא לא רצתה, ​טיפול בתינוקת תובענית​ ובעל שחוזר מהעבודה בשעות לא שעות ורומס אותה, שירלי מתפתה להשקיע בחברת הלבשה תחתונה את כל חסכונותיהם, 50,000 ש"ח ​שאספו ממתנות החתונה.​ היא לא מספרת על כל לבעלה, גם כי היא מודאגת מהתגובה שלו וגם כי היא פעם אחת רוצה להוכיח לו שהיא יכולה לעשות משהו טוב ממנו.​

ואז ​איבון, ​בעלת החברה​ ומי שנחשבה לחברה שלה,​ נעלמת ואיתה חסכונותיהם.​ שירלי נעקצה והיא צריכה לצאת להשיג את כספם בחזרה.​

בלית ברירה, שירלי נאלצת להיעזר ב ר'. שומר ​בארים תל אביבי שאת שמו היא לא יודעת ומתייצב לסייע לה בכל מה שהיא צריכה.

בסיפרה הראשון של ליאת לב רן, "מורשית חתימה", הרגשתי אי בשלות בכתיבה. הספר "בלי כיסוי" בנוי טוב יותר והדמות עגולה יותר אולי כי היא עוסקת בנושאים של אימהות חדשה וצעירה ובקשיים של זוגות נשואים כאשר הילד הראשון מגיע לעולם. אבל, ניכר בו חוסר משווע של עריכה והוא לא טוב יותר משמעותית מהספר הראשון.

הדמות של שירלי חגה במעגלים אינסופיים של אירועים שחוזרים על עצמם. בשלב מסויים זה התיש אותי. 174 עמודים של הספר הרגישו כמו 500 עמודים.

למעשה, החוזק של הספר הוא בתיאור הנוקב של חיי הזוגיות, הנישואים והאימהות של שירלי. לו הסופרת היתה נשארת במישור העלילתי שעוסק באם צעירה נשואה לבעל שפשוט מתעמר בה הספר היה טוב מאוד. לצערי, הסופרת שוזרת עלילת פשע לא כל כך מעניינת וגם קצת רומנטיקה דלה ושני אלה לא ממריאים.

מלכתחילה לא ברור מדוע ר' ירצה לסייע לשרלי. הוא משקיע בה שעות באימוני כושר ובעזרה עם התינוקת ולמעשה באופן בלתי אפשרי בעליל, הוא נמצא שם בכל מה ששירלי צריכה. הוא גם נעלם כשמסתיים תפקידו. הפעולות של ר' בניסיון לסייע לשירלי להשיב את כספה הזוי ביותר והוא גובל בטיפשות.

חברתה של שירלי נואשת להשיג את החיים של שירלי: למצוא בן זוג קבוע, להינשא וללדת ילדים. אבל כל מה שהיא עושה מצביע ברגלים לכיוון ההפוך מכך. בדרך כלל היא לא מצליחה להחזיק זוגיות אפילו לדייט אחד והיא מלאת טענות כרימון. היא גם לא מצליחה להבין או לראות את כל מה שפגום בחיי הנישואים של שירלי ולוקה בעיוורון קשה. היא גם לא חברה, היא בעיקר עוזרת לעצמה כשהיא מגיעה לשירלי ופורקת עליה את תלאותיה בשוק הרווקים רווקות.

כשסופר מוציא ספר ראשון, סביר שהספר לא יהיה מושלם ויהיו בו פגמים של ספר ביכורים. בספר השני שלו אני מצפה להתקדמות הן מבחינה רעיונית והן מבחינת עיצוב העלילה והדמויות. אז נכון שיש פה התקדמות מסוימת, אבל לצערי היא לא מספקת. 

​מישמש הנושאים, עלילת פשע הזויה ושטחית וסיום צפוי והבנאלי הובילו אותי לדרג את הספר לא רחוק מהספר הקודם.​

משפט על ביצוע האודיו – אחד הטובים בסטוריטל אני אוהבת את הקריינות של עדי דרורי.

בלי כיסוי/ ליאת לב רן

הוצאת ספרים עצמית, 2022, 174 עמ'

דירוג SIVI

דירוג: 2.5 מתוך 5.

איכות אודיו –

דירוג: 5 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.