2023 - אודיו - עיברית - איטליה - דירוג sivi ★★★ - הסדרה הקטנה - כתר

שבועת אמונים/ דומניקו סטרנונה

For English review, please scroll down.

במשך שנים נחשד הסופר דומניקו סטרנונה, כמי שכותב או מסייע לכתוב את הספרים תחת הפסבדונים "אלנה פרנטה". הוא מכחיש מכל וכל, אבל החוקרים שהפעילו את נשק יום הדין, תוכנת מחשב שמשווה סגנונות, מתעקשים שידו במעל ולא יעזרו שום הכחשות שלו בנושא.

עם רקורד כזה, לא פלא שהסתקרנתי לקרוא את "שבועת אמונים". והאמת עד כמה שהתאמצתי לא מצאתי את הדמיון.

זהו סיפורו של סוד שהפך לאבן רחיים על צווארה של הדמות המרכזית – פייטרו.

בצעירותו, פייטרו היה מורה מוערך בתיכון. הוא פורץ ברומן אהבה סוער עם תלמידתו הצעירה והמוכשרת תרזה.

בשל מבנה האופי של הדמויות, מערכת היחסים בינהם מראש נועדה לכישלון. אולם, התשוקה והמשיכה בינהם גורמת להם להתחבר. ואכן, לאחר תקופת ירח דבש מערכת היחסים בינהם הולכת ונעכרת. התנהגויות נבזיות וריבים איומים שמובילים באופן מעגלי לפיוס. עד שפעם אחת, הם מחליטים לעגן את האמון בינהם ומספרים אחד לשני סוד נורא מעברם.

הסוד שהופקד למשמרת כאקט של אמון, הופך לחרב דמוקלס כאשר בני הזוג נפרדים ותרזה מהגרת לארה"ב להגשים את יעודה כמדענית מפורסמת.

פייטרו מצייר את דמותה של תרזה כדמות קפריזית, די אכזרית. מאידך, הוא מצטייר כחסר בטחון ולעיתים חסר חוט שידרה ביחסיו עימה. התלות שהוא מפתח בתרזה וביחסיו עימה הרסנית ומלווה אותו כל ימי חיו:

"היכן היא, היכן אין היא, מה היא חושבת, מה היא עושה, מה היא אמרה, מה הייתה המשמעות האמיתית של המשפט הזה, מה משתיק אותי, והאם היה לה טוב כפי שהיה לי, והאם עדיין טוב לה כעת, כשאני רחוק, או שההיעדרות שלי דווקא מחלישה אותה כפי שהיעדרותה עושה לי, מחסלת אותי, גוזלת ממני את כל האנרגיה שנוכחותה דווקא יוצרת, מה אני בלעדיה, שעון שנעצר בשולי רחוב סואן, אהה, לשמוע את קולה, ולעומת זאת,אהה, להיות לידה, לקצר את המרחק, לאפס אותו, למחוק קילומטרים, מטרים, סנטימטרים, מילימטרים, להתמוסס, להתמזג, להפסיק להיות אני, יתרה מזו, נדמה לי שמעולם לא הייתי אני אלא בתוכה, בהנאה שלה, וזה ממלא אותי גאווה, משמח אותי, מדכא אותי, מעציב אותי, ושוב מדליק אותי, מחשמל אותי, כמה אני אוהב אותה, כן, אני רוצה רק בטובתה, תמיד, יהיה אשר יהיה, אפילו שהיא מפנה עורף, אפילו שהיא אוהבת אחרים, אפילו שהיא משפילה אותי, אפילו שהיא מרוקנת אותי מהכול, גם מהיכולת לאהוב אותה."

בהמשך, לאחר שהוא זוכה בפרסום ותהילה וכאשר בתו מציעה את מועמדותו לפרס מפעל חיים כמחנך, מסתבר שגורלו תלוי בתרזה ובמערכת יחסיהם התלויה מעליו כעננה.

הספר מורכב משלושה סיפורים משלוש נקודות מבט: זו של פייטרו, זו של בתו אווה וזו של תרזה. אבל למרות שהמתח נשמר לאורך שלושת הסיפורים, מערכת היחסים של פייטרו עם תרזה וגם עם נדיה אישתו אינה מתבהרת ונותרת מעורפלת.

גם בסיום, ההתרה אינה מספקת את הקתרזיס שהקורא כל כך מצפה לו. הסוד האיום אינו מתגלה והדברים נותרים מעורפלים וחמקמקים.

לסיכום, הספר אינו אכזבה, אבל הוא פחות ממה שציפיתי לו.

שבועת אמונים/ דומניקו סטרנונה

הוצאת כתר, 2021, 236 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

הסדרה הקטנה #

דף הסידרה –


For years there has been suspicion that Domenico Starnone may have authored or collaborated in writing the books attributed to the pseudonym "Elena Ferrante." Despite his denial, researchers utilizing the doomsday weapon and by style-comparing computer programs maintain that the evidence suggests otherwise, rendering his protests futile.

With such a record, I was intrigued to read "Trust." And the truth is, no matter how hard I tried, I couldn't find the similarity.

This is the story of a secret that became a millstone around the neck of the main character – Pietro.

In his youth, Pietro was a respected high school teacher. He breaks into a stormy love affair with his young, talented student Teresa.

Due to the nature of the characters, the relationship between them was destined to fail. However, the passion and attraction between them make them connect. Indeed, after the honeymoon period, the relationship between them is becoming more and more strained. Malicious behaviors and horrible fights lead in a roundabout way to reconciliation. Until one day, they decide to anchor the trust between them and tell each other a terrible secret from their past.

The secret entrusted to the guard as an act of trust becomes the sword of Damocles when the couple separates, and Teresa immigrates to the USA to fulfill her destiny as a famous scientist.

Pietro paints the character of Teresa as inconsistent and somewhat cruel. On the other hand, he is portrayed as insecure and sometimes spineless in his relationship with her. The dependence he develops on Teresa and his relationship with her is destructive and accompanies him throughout his life.

Later, after he gains publicity and fame and when his daughter proposes his candidacy for the Lifetime Achievement Award as an educator, it turns out that his fate depends on Teresa and their relationship that hangs over him like a cloud.

The book consists of three stories from three points of view: that of Pietro, that of his daughter Eva and that of Teresa. But although the tension is maintained throughout the three stories, Pietro's relationship with Teresa and his wife Nadia is unclear and remains ambiguous.

Even at the end, the release does not provide the catharsis the reader so much expects. The terrible secret is not revealed, and things remain vague and elusive.

In conclusion, the book is not disappointing but less than I expected.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.