2022 - זיכרונות-ממואר - ישראל - מקור - סטוריטל - אייקסט - שתיים

עד יום הימים/ שרית סרדס־טרוטינו

"כשמתרחשת התנגשות בין רכב גדול לרכב קטן, הרכב הקטן יספוג את רוב הנזק והפגיעה. האנשים ברכב הגדול יצאו בנזקים קלים. ברכב הקטן יהיו נזקים קשים. לעיתים קטלניים."

ספר מצמרר, טורד מנוחה וקשה מאוד לקריאה במיוחד להורים לילדים.

סיפורה האישי של המחברת, שעברה ניצול מיני מתוחכם בגיל 14 , כאשר סגן מנהל בית הספר, אדם כריזמטי ובעל השפעה, מפתה אותה להאמין שהוא אוהב אותה וכך גורר אותה לתוך מערכת יחסים אינטימית ומינית שנמשכת למעלה לשנתיים.

במהלך התקופה הזו, הנערה הסתירה את מערכת היחסים הזו, לא בגלל שהיא חושבת שזו מערכת אסורה, אלא בגלל שהוא דוחק בה באמירות שמייצרות אצלה פחד מחשיפה, אי הבנה של הסביבה למערכת היחסים הזו וכתוצאה מכך אובדן של אהובה.

הנערה שמתאהבת בסגן המנהל באופן הרסני בזמן שהוא מנצל את הרגש שהיא פיתחה כלפיו, מנסה להעביר מסרים לסביבה, אבל גם חברותיה אינן מאמינות וגם המורות (שהיו מודעות לנטיה של המנהל וסגנו להטריד נערות צעירות ) מבטלות את המסרים שלה. אחת מהן, המורה למלאכה מגדילה לעשות ואומרת לה את המשפט האלמותי : " מה את מקשקשת שם בקומקום".

כאשר הבועה מתפוצצת, בעקבות גילוי של הוריה, הדבר מוביל לקריעה של הנערה מכל מה שהכירה. קריעה קשה, כאובת ואכזרית ששנים לאחר מכן לא תחלים ממנה גם לאחר שתינשא ותלד ילדים:

בית הספר יוצא במסע שיימינג נגדה בכדי להגן על שמו הטוב של המנהל ושל בית הספר ומייצר אצל ההורים תחושה שהנערה והוריה מאשימים את הסגן בהאשמות שווא.

חברותיה שסופגות את המסרים ממורי בית הספר ומהוריהן מתרחקות ממנה והיא מוקעת חברתית.

הדבר החמור ביותר, היא מאבדת את מי שלמדה לאהוב ולסמוך עליו כשהוא מתעלם ממנה ומתנתק ממנה.

עשרות שנים יחלפו עד אותו מפגש שיפתח את הדלת ויאפשר לה את המסע להחלמה.

זה לא חייב להיות ״או אהבה או ניצול״. אפשר שיהיו שם גם רגשות.

הספר הוא חלק מאותו מסע החלמה ויצירת אינטגרציה רגשית ונפשית בין הנערה והאישה שהיא הסופרת. הוא נע בין ההווה של האישה הבוגרת, האינטיליגנטית, ובין העבר של הנערה המסונוורת מאהבה לסגן המנהל. נערה שתמשיך במשך שנים לחיות בתוך האמונה שזו היתה אהבה ותמשיך לחכות חיים שלמים להבטחה שלו שתתממש.

בפרוזה משובחת ונוגעת ללב, העלילה מתקדמת במסע דרך סיפורי אפיזודות ליניאריות מהעבר ודרך ראיונות חד צדדיים (שהם למעשה מונולוגים) עם דמויות מפתח שליוו את הנערה באותה התקופה. דרכם היא מקבלת את הפרספקטיבה הראויה והנכונה. הנערה שבגרה והיתה לאישה מגלה גילויים שמרעישים את עולמה ומאפשרים לה להשלים עם העבר ועם מה שעברה.

ספר עוכר שלווה ואחד החזקים שקראתי השנה.


עד יום הימים / שרית סרדס־טרוטינו

הוצאת שתיים, 2022, 254 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 5 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 5 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.