2016 - דיסאוטופיה - דירוג sivi ★★★★ - ישראל - כנרת זמורה דביר - מדע בדיוני ופנטזיה - מקור - סטוריטל - אייקסט

הידרומניה/ אסף גברון

​הידרומניה הוא ספר מוזר חציו תעלומה שמתפענחת במהלך הספר וחלקו חזון אוקליפטי של ישראל בשנת 2065, ככזה הוא סוג של מדע בדיוני חברתי שלא לגמרי רחוק מהמציאות.

בשנת 2065 ישראל והעולם כולו מתייבשים. התאגידים שולטים בכל, כולל אספקת המים שנמכרת לציבור במחירים מופקעים. ועינו של האח הגדול צופיה מלמעלה עי מבם. המעצמה החזקה בעולם היא סין וארה"ב היא צל דלוח של מה שהייתה.

התקשורת בין האנשים מבוצעת עי משקפיים שמחוברים לשבב שדרכו אפשר לצרוך שירותים, כמובן בהתאם לרמת ההכנסה הכספית. התרבות השלטת היא התרבות הסינית שהטייקונים והתאגידים שלה משתלטים על הכל.

אבל העולם לא רק מתייבש ממים. הוא מתייבש מכל מה שאנחנו מכירים – קפה, ממתקים וכל מה שאיתו צורכים מים. מקלחת של 10 דקות היא מקלחת בזבזנית.

בשנת 2065 ישראל היא קיסריה שמהווה מרכז השילטון וחלק מטבריה. על היתר השתלטו הפלסטינים שגם איחדו את ירושלים תחת שליטונם. מלחמות המוכרות לנו כל כך הגיעו לסיומן אחרי שהצבא הישראלי נשאר קטן, עני ומותש והמלחמות היחידות הן מלחמות עננים בתקווה לגשם.

מאיה מוצאת את עצמה בהריון ללא בעל שנעלם לאחר שהמציא פטנט לזיקוק מים בשם ג'יג'י. אחרי שעוד חבר של הזוג נמצא מת מאיה נאלצת לעזוב את דירתה בקיסריה לעין ערוד. הספר נע בין עבר להווה בניסיון לפתור את תעלומת היעלמו של אידו. מאיה חייבת לקחת את חייה בידיה למען עתידה ועתיד בתה.

הדמות של מאיה סוחפת ושובת לב. היא אמיצה, חזקה ויצירתית. היא גם מעט נצלנית או מדוייק יותר אופורטוניסטית. הדמות של אידו מתסכלת, עצובה.

למעט אמירות פילוסופיות מיותרות פה ושם, זה ספר נפלא. כתוב יפיפה עם רעיונות מוצלחים מאוד.

הידרומניה/ אסף גברון

הוצאת כנרת זמורה דביר, 2008, 224 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.