2017 - דירוג sivi ★★★ - ישראל - כתר - להט"ב - מקור - סטוריטל - אייקסט - עודד חפר - פשע

דברים שהשתיקה יפה להם/ יונתן שגיב

​Please scroll down for an English review.

המשך עלילותיו של הבלש עודד חפר, המכונה ה"החופרת", כינוי שדבק בו עוד בימי התיכון בשל עיסוקו ברכילות ופטפטת.

הספר השני בסידרה נופל בגדר ספר מתח חביב.

הבלש עודד חפר, לשעבר תחקירן בערוץ החיים הטובים ובהווה חוקר, זכה לתהילת עולם כאשר פיענח את סוד מותה הטראגי של סמדר תמיר. הוא לא עובד כבר חצי שנה, מאז התחקיר שפירסמו עליו. בלית ברירה הוא מקבל את המטלה בתמורה לעוגה.

גם בספר השני הדמות של עודד חפר שומרת על המאפיינים שלה: הומו מוצהר, בעל שפה עשירה ומשעשעת.

הפעם הוא יוצא לחקור את היעלמותו של חתול הרחוב בשם שמואל, אותו סבתו נוקי פיין מאכילה.

בזמן החקירה, הוא נתקל בגופה בבית האבות בו משתכנת סבתו.

בית האבות מיועד לזקנים חסרי ממון. המשטרה מלכתחילה חושדת באח הערבי שביצע את הרצח על רקע לאומני. עודד שאינו משוכנע בכך, מחליט לחקור את הפרשייה למרות האיומים על חייו ולמרות שידידו, ובן זוגו למיטה לעת מצוא, השוטר ערן מלכה מציע לו להניח את החקירה למשטרה.

בחקירה הוא נתקל בהומופוביה, בעיות כלכליות קשות, אכזבה ביחסיו עם ערן, חוסר אמון ביכולותיו מכל הצדדים כולל חוסר אמון מצד משפחתו.

ולמרות כל אלה עודד ממשיך עד לפתרון.

החלק הטוב בספר היא דמותו של הבלש עודד חפר. הסופר יודע שיש לו קלף מנצח ביד ומתמקד בדמותו ומשכלל אותה על חשבון העלילה.

השפה של הדמות של עודד והחיוביות המחשבתית שלו מסיטים את הקורא מהעובדה שהמניע לרצח הזוי ומהעדר עלילת מתח אמיתית. גם החשדות שמתפזרים בין רצח על רקע לאומני (חשדות מופרכים אפילו לעין הבלתי מזויינת ) רצח על רקע בגידה (שלא מתפתחים לשום כיוון) ורצח על רקע ניסויים בתרופות לא מאושרות (שזה קו העלילה שהכי מפותח בספר) לא הופכים את העלילה לטובה יותר.

יחד עם זאת, זה ספר קליל ואינטיליגנטי שמרחף על נושאים מטרידים בחברה הישראלית כמו יחסי יהודים ערבים, היחס להומואים ולסביות, אפליה בין עשירים לעניים והיחס לקשישים.

דברים שהשתיקה יפה להם/ יונתן שגיב

הוצאת כתר, 2017, 283 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

עודד חפר 2#

דף הסידרה –


Detective Oded Hefer, nicknamed "the digger" due to his high school days spent on gossip, continues to solve cases.

The second book in the series is a delightful suspense novel.

Detective Oded Hefer, who previously worked for the Good Life channel, gained recognition for solving the mysterious death of Samdar Tamir. He has been unemployed for six months since the investigation that was published about him. He reluctantly accepts a case in exchange for a cake.

In the second book, Oded Hefer remains true to his character as an openly gay person and uses rich and entertaining language.

This time, he is investigating the disappearance of a street cat named Shmuel, fed by his grandmother, Nucky Payne.

During the investigation, he encountered her body in the nursing home where his grandmother lives.

The older people's home is intended for older people without funds. From the beginning, the police suspect the Arab brother of having murdered on nationalistic grounds. Oded, unconvinced of this, decides to investigate the affair despite the threats to his life. Even though his friend and his bed partner when found, police officer Eran Malka suggests that he leave the investigation to the police.

During the investigation, he encountered homophobia, severe financial problems, disappointment in his relationship with Eran, and a lack of trust in his abilities from all sides, including a lack of confidence from his family.

And despite all this, Oded continues until a solution is found.

The author prioritizes developing the character of detective Oded Hefer, sacrificing plot development.

The language and mental positivity of Oded's character distract from the lack of a coherent suspense plot, with scattered and undeveloped suspicions of murder on nationalist, treasonous, and drug-related backgrounds.

The book is thoughtful and accessible, exploring complex issues in Israeli society, such as Jewish-Arab relations, LGBTQ+ rights, socioeconomic inequality, and ageism.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.