2015 - אברהם אברהם - דירוג sivi ★★★★ - ישראל - כתר - מותחן - מקור - סטוריטל - אייקסט - פשע

תיק נעדר/ דרור משעני

זה לא ספר בלשים סטנדרטי. רומן בלשי, במרכזו עומדת דמותו של בלש מלנכולי , אברהם אברהם, פקד במשטרת חולון. הראשון בסידרת ספרים משובחת.

חנה שרעבי מגישה תלונה על היעלמות בנה, עופר, בן ה 16. הוא יצא לבית הספר אולם מאז נעלם. בתחילה נראה שמדובר בבריחה מהבית, אולם ככל שנוקפים הימים נמצאים רמזים לכך שמשהו קרה לאותו הנער.

במישור המיידי, זהו סיפורו של הבלש אברהם אברהם. בן יחיד להורים שעלו לארץ. הקשר שלו עם הוריו רופף ולמעשה נראה שאין לו חיי חברה בכלל.

בן 38 ללא מערכת יחסים זוגית, מתוסכל מעבודתו במשטרה אבל מאוהב בסתר במפקדת שלו, אילנה. משעני צייר דמות אפרורית, שקטה ומכונסת. משעני גם הגחיך משהו את הבלש שלו והבדיל אותו מחיי הפשע הזוהרים בהעניקו לו את השם הדי מביך: אברהם אברהם. לכן זה כל כך מפתיע עד כמה הדמות הזו אנושית והקורא מתחבר אליה.

במישור השני, זהו סיפור פיענוח פרשיית פשע.

מראש, הבלש מודיע לאם המודאגת של הנער שבישראל אין פשעים כמו בספרים. בהתאם העלילה מתפתחת באיטיות, בחקירה עייפה ומדשדשת מתוך אמונה של הבלש ש –

הבלש בטוח שיש פתרון פשוט לתעלומת העלמו של עופר. אבל החיים מפתיעים ולאחר הנסיעה של הפקד לכנס בבריסל, הספר מתעורר לחיים ולקראת הסוף צוברת תאוצה.

הרעיון הגאוני של משעני להסיט את פתרון העלילה באמצעות סיפור בתוך סיפור עובד מצויין למרות שבהתחלה קשה להבין את הצורך בהסטה הזו וברור לקורא שזו הסטה בוטה.

שלושת הפרקים האחרונים מצויינים. באמת והם אלה שהקנו לספר 4 כוכבים.

תיק נעדר/ דרור משעני

הוצאת כתר, 2011, 281 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 5 מתוך 5.

דף הסידרה –

איכות אודיו – יובל בן עמי הוא הקריין האהוב עליי מכל הקריינים בעברית

דירוג: 5 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.