2020 - דירוג sivi ★★★★ - ישראל - כתר - ליזי בדיחי - מותחן - מיסתורין - מקור - סדרות מתח - סטוריטל - אייקסט

מקומון/ שולמית לפיד

ליזי בדיחי, עיתונאית במקומון באר שבעי בת 30, רווקה וגם בתולה (בתחילת הספר), נקלעת בעל כורחה לפרשיית רצח של אשת שופט מחוזי.

נהנתי מהקריאה, בעיקר ממערכות היחסים במשפחה המורחבת של ליזי. לספר ישנו מקצב טוב וגם החשודים ברצח מתחלפים בהתאם לתכתיבי הז'אנר וכדי למנוע גילוי של ההרוצח. אבל בעיקר נהנתי מהדמות של ליזי בדיחי והיחסים שלה עם ארכימדס לוי. האופן שבו היא מנווטת את עצמה ביחס לטיפוס הזה שהוא חמקמק, בעל נסיון חיים עשיר ובכלל לא בליגה שלה.

הפריעו לי חלק מהתיאורים של ליזי כבהמה חלולה בעלת סנפירים. אני יודעת שזו ציניות מהולה באירוניה כי הדמות שלה בכלל לא עולה בקנה אחד עם התיאורים האלה. עדין הם הפריעו לי. כמו גם, האיומים החוזרים והנשנים של עורך העיתון מהמרכז שיחליף אותה בדמות גברית. שימוש יתר שוחק את האיום וגם מעלה סימן שאלה למה היא כל כך נלחמת ומאפשרת שינצלו אותה בצורה כזו? חוץ מחנות סריגה ישנן עוד עשרות עבודות לנשים וגם אפשרות עזיבה של באר שבע, שמידי פעם מוצגת כעיר קטנה, למרות שבפועל היא ממש לא כזו.

מאחר שקראתי את ספריה של בתיה גור לאחרונה, שבהם מככב הבלש מיכאל אוחיון, היתה לי נקודת השוואה לא רעה בין שיטות החקירה של אויחיון שהוא גבר שגם בטוח בעצמו ובמקומו בעולם, ושל בדיחי שהיא אישה שיש לה חששות שמניעים אותה והם הטריגר והמוטיבציה העיקרית לפעולה שלה.

אני אקרא את כל הסידרה מעניין לראות אם הדמות של בדיחי ההתפתח ולאן היא תתפתח.

מקומון/ שולמית לפיד

הוצאת כתר, 1989, 192 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

ליזי בדיחי 1#

דף הסידרה –

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.