2023 - אודיו - עיברית - דירוג sivi ★★★★ - תכלת - תרגום

מונוגמיה/ סו מילר

​Please scroll down for an English review.

אנני וגרהם מכירים במסיבת השקת חנות הספרים של גרהם. שניהם גרושים, הוא בעל כורחו, לאחר שמימש קצת יותר מידי את פוטנציאל סקס חופשי בשנות ה 60 והיא בזוגיות קלילה לאחר גירושים מרצון. עד מהרה מערכת היחסים בינהם פורחת, הם עוברים לגור יחדיו ונישאים. לאחר 30 שנות נישואים, הם עדין אוהבים ומאוהבים והנישואים שלהם נראים מבחוץ מושלמים.

ואז גרהם נפטר בשנתו. אנני מתעוררת ליד גופתו והיא לבד.

בתנועות מדודות ומשתרגות הספר נע אחורה וקדימה, בין חייהם של אנני וגרהם לפני ולאחר היכרותם ובין ההווה של כל אחת מהדמויות.

במהלך הקריאה, עולה דמותו הדומיננטית והמורכבת של גרהם שנותר בקשר אוהב וחם עם גרושתו פרידה ועם בנו מנישואיו הקודמים. דמותה של אנני מינורית ושקטה יותר, גרהם שואב את כל תשומת הלב של כולם והיא נדחקת ברצון לשוליים. היא מתגלה במלוא עוצמתה רק לאחר המוות של גרהם.

מתוך המוות והכאב של האובדן, צומחים גילויים חדשים על חייו של גרהם, בעיקר על בגידותיו הכל כך מיותרות (לא ספויילר מופיע בכריכה האחורית של הספר). אנני נאלצת להתמודד לא רק עם האובדן של אהובה אלא גם עם השבר של דמותו של גרהם. מתוך הכעס והאובדן היא מתחילה מסע ממנו תצמח אנני חדשה, עצמאית ונחושה יותר.

כפי שהסופרת התכוונה, הספר עוסק בזוגיות במובנה הרחב ביותר: בין בעל לאישה, בין הורה לילד שלו, בין אחים ובין נשים חברות. בהבטחה שבני הזוג מבטיחים אחד לשני – הבטחה לנאמנות, בלעדיות, שקיפות ויושרה. אבל מעבר לעלילה שמסתובבת סביב ההבטחות לא ממומשות, יש בו דיון גם באינטימיות והמהות שלה.

יש בסיפור הרבה רבדים שהולכים ומתגלים עם חשיפת מערכות היחסים השונות בין הדמויות השונות. המוות של גרהם מייצר אדוות שהולכות ומתפשטות והסדקים בנישואים שלו עם אנני מתפשטים למערכות יחסים נוספות.

הדיסוננס בין הזיכרון של גרהם לעומת גרהם האמיתי מחלחל מכל פסקה בספר-

"אבל היום, הוא הבין, הוא שוב חש בכך. הוא הבין שמות אביו יצטרך להיות, בשבילו, קשור קודם כל לאמו. שהעצב שלה שוב יגבור על שלו, שוב יעמוד כמכשול מפני מה שהוא רצה להרגיש, בצורה טהורה ואנוכית: אֶבל. אבל על אבא שאהב באופן חד משמעי כל כך, האיש שבעיניו תמיד היה זה שהוא נקי מרבב."

זו לא רק אנני שמגלה את הפער, אלו גם הילדים, החברים והאדוות מתפשטות לכל עבר.

אם לרגע נדמה שמותו של גרהם יוריד אותו מהבמה והדמויות יתקדמו בחייהן, זה לא מה שקורה, הוא ממשיך לשאוב את תשומת הלב של הדמויות, בעיקר של אנני, גם לאחר שנתיים ממותו.

"מונוגמיה" הוא לא ספר לחובבי הקצב המהיר, הוא איטי, מהורהר ומטביע את חותמו בדמויות שהן כל כך קרובות למציאות שלנו.

מונוגמיה/ סו מילר

הוצאת תכלת, 2022, 328 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.


Annie and Graham met at the launch party of Graham's bookstore. They were both divorced; Graham reluctantly, having maximized little too much the potential of free sex in the 60s, and Annie was in an easy relationship after a voluntary divorce. Soon, their relationship blossomed; they moved in together and eventually married.

After 30 years of marriage, they still love each other deeply, and their relationship appears perfect to outsiders.

Then Graham passed away in his sleep. Annie wakes up next to his body, and she is alone.

In measured and extended movements, the book alternates between Annie and Graham's lives before and after they meet and each character's present.

The story portrays Graham as a dominant and complex character. Even after divorcing Frida, he maintains a loving and warm relationship with her and his son from his previous marriage. On the other hand, Annie's character is minor and quieter, often pushed to the sidelines. It's not until after Graham's death that Annie's full power is revealed.

New revelations about Graham's life emerge from the pain and loss caused by his death, particularly regarding his unnecessary betrayals (no spoilers are revealed on the back cover of the book). In addition to coping with the loss of her lover, Annie must confront the broken aspects of Graham's character. This experience marks the beginning of a journey that will transform Annie into a new, independent, and determined version of herself, fueled by anger and a desire for self-discovery.

The book focuses on relationships between a husband and wife, a parent and child, siblings, and female friends. It highlights the promises made between spouses, which include loyalty, exclusivity, transparency, and integrity. Additionally, the story delves into the concept of intimacy and its significance, in addition to the plot that revolves around broken promises.

As the story progresses, we discover many layers through the relationships between characters. The death of Graham sends shockwaves through Annie's marriage and beyond.

The book is permeated with dissonance between Graham's memory and reality.

Not only Annie but also the children and friends discover the gap, causing ripples.

Although it may appear that Graham's death would remove him from the story and allow the characters to move on, that is not the case. Even two years after his passing, he remains a significant presence in the lives of the characters, particularly Annie.

"Monogamy" is a slow and thoughtful book that closely reflects reality.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.