2022 - דירוג sivi ★★★ - הזדמנות שניה - חמש אצבעות על היעד - יהלומים - ישראל - מקור

חמש אצבעות על היעד/ שרון צוהר

הסופרת שרון צוהר, היא בין הסופרות הישראליות שאני אוהבת לקרוא.

התחקירים שהיא מבצעת מעולים. האווירה, הדמויות והתרבות מאוד ישראלים מה שמקל להתחבר לעלילות שהיא כותבת ולהרגיש אמפטיה לדמויות.

מאוד אהבתי את “כשהגלים מתחזקים” את הדמויות של הראל ומורן. עפתי על סיפוריי השייטת האגדות, המיתוסים והמציאות שמתערבבים.

לכן מיהרתי לרכוש את חמש אצבעות על היעד, שהוא סוג של ספר המשך מאותו עולם של השייטת וסיפורי צבא מככבות דמויות מאותו עולם. אבל לא לגמרי אותו עולם.

ראשית, מאוד הפריע לי “על היעד”. ברמה שאני כמעט לא יכולה להסביר אבל אנסה- באנגלית הספר נקרא eyes on the target

עיניים על המטרה, יש לזה משמעות לוגית. יש לביטוי שימוש עממי. הוא פשוט ומובן. עיניים על המטרה זה קל ופשוט – אין חובה לקירבה.

חמש אצבעות על היעד, הוא ביטוי שלא מוכר בשפה עממית. בטח שלא מוכר למי שאינו בוגר יחידות עלית. אני מניחה שזה סלנג צבאי והמשמעות העמוקה שלו היא חתירה למגע עם היעד. והמשמעות הזו כל כך הרתיחה אותי כי יש בה גם רצון לאינטימיות עם האוייבים שלנו, גם יוהרה שנובעת מהמגע (ולא סתם להסתכל עליו ולהוריד אותו מרחוק. אפילו לא לשים עליו אצבע – אלא כף יד שלמה) וגם הסלנג הזה מקפל בתוכו מחיר כל כך כבד.

מצטערת על ההשתפכות, כמו שכתבתי השם של הספר הפריע לי ברמות שאני לא יכולה להסביר.

הפעם סיפורם של אביתר ורותם. היא בת למשפחה עשירה, אב סוחר נשק שלא בוחל בשום אמצעי לפנק ולרכוש את ליבן של בנותיו. הוא בן למשפחה מעוטת יכולת, הסתבך בפלילים עד שנשלח לפנימיה לנוער בסיכון ועתה הוא אחד מהקצינים המובילים בשייטת.

ההוצאה הוציאה את הספר בשני חלקים והחלק הראשון חלש יותר לטעמי. הוא סוג של אקספוזיציה מאוד ארוכה לעתיד להתרחש בספר השני וזו בעיקר הבעיה שלי איתו.

העבר של רותם ואביתר נחשף. אירוע טראגי מתרחש ובעיקרון זהו. נכון שהכל עטוף מאוד יפה וחושף בפני הקורא את העולם של השייטת, עולם שנחשפנו אליו בכשהגלים מתחזקים. אבל כל זה לא מצדיק כרך בפני עצמו. הכל מאוד בסדר בחלק הזה אבל הוא מבחינתי לא ממריא לשום מקום.

עדין הסיפור של רותם ואביתר נגע לי ללב וכשקראתי בסוף הספר השני שהסופרת הושפעה גם מדמותו של זיו גרשוני, מייסד פנימיית נירים, מיד מחלתי לה על הבינוניות של החלק הראשון. והמשכתי לכרך השני שלא איכזב.

חמש אצבעות על היעד/ שרון צוהר

יהלומים, 2022, 426 עמודים

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 0 מתוך 5.

חמש אצבעות על היעד #1

דף הסידרה –

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.