2020 - דירוג sivi ★★★ - חוצפנית - מודן - סטוריטל - אייקסט - רומן חניכה - תרגום - תשע נשמות

גבירה אבודה/ וילה קאתר

ספר בסידרת חוצפנית, שיוצאת בשיתוף של הכורסה ותשע נשמות. קראתי את יומנה של משרתת וגבירה אבודה הוא הספר השני בסידרה שאני קוראת.

הספר הוא תיאור מלנכולי של דעיכתה של הגברדיה הישנה. הדעיכה מודגמת באמצעות דמותה של מריאן פוסטר, אישה צעירה ויפיפיה שנישאה לגבר מבוגר ממנה, המכונה קפטן פורסטר ועברה להתגורר עימו באחוזתו שבסוויט ווטר.

בשנים הראשונות היא רעננה יפיפיה מהממת ומושכת עין אבל עם השנים, המשברים הכלכליים וירידתם מנכסיהם כולל מחלתו והזדקנותו של קפטן פורסטר, היא קמלה ודועכת למול עיני הקורא.

הסיפור נמסר מעיניו של ניל, שהיה ילד וצמח לגבר מרשים. ניל מילדות העריץ שלא לאמר היה מאוהב בגברת פורסטר. כשהוא מתבגר הוא נוסע לעיר, שם הוא לומד עריכת דין וחוזר למערב לעבוד עם דודו.

ניתן לחוש בתזוזות הטקטוניות באופן שבו הוא תופס את הדברים ואת גברת פורסטר עם התבגרותו. כאשר בתחילה הוא מנסה לשמור על כבודה ולסייע לה אבל כשהיא מסרבת לפעול על פי עצתו ונוהגת בצורה שלדעתו מבזה אותה, הוא מפתח תסכול עמוק שאט אט הופך לבוז וסלידה.

החלק של שיחת הטלפון הוא השפל שבשפלים בסצנות המבזות שמתוארות בחלק השני של הספר ורק במבט על, בדיעבד ניתן לראות את המגמה שמצטיירת בעלילה כי המעבר והתזוזה היא כל כך איטית עד שכמעט לא חשים בה. אבל כשהמהפך קורה, המהפך ממעריץ ומאוהב לבוז וסלידה, הוא חד ואין ממנו דרך חזרה.

אני חושבת שהביצוע באייקסט בינוני. ככלל הגעתי למסקנה שאני לא עפה על הביצועים של עדי חבין ועדיף לקרוא את הספר. חלק מהציון מגלם את האכזבה שלי מהביצוע באייקסט.

גבירה אבודה/ וילה קאתר

מודן, תשע נשמות, 2020, 166 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 3 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 3 מתוך 5.

חוצפנית #

לדף הסידרה –

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.