2022 - אודיו - עיברית - ידיעות ספרים - תרגום

ולדימיר/ ג'וליה מיי ג'ונאס

חייהם של זוג מרצים העובדים בק'ולג עוברים טלטלה קשה כאשר סטודנטיות לשעבר של הבעל, מתאחדות ומפיצות עצומה הקוראת להפסיק את עבודתו כדיקן של הקולג' בשל ניהול יחסים אינטימיים וניצול מרותו בזמן שלמדו אצלו.

המספרת, קרובה לגיל 60. היא מרצה לספרות וסופרת בינונית ונשכחת בעצמה, עורכת חשבון נפש נוקב בזמן שמחול השדים סביב השימוע שיערך לבעלהג'ון, , דוחף את הסטודנטיות הנוכחיות שלומדות אצלה קורסים ואת הקולגות שלה לתהות מדוע אינה נוקטת עמדה. המצב מחריף כל כך, שברגע מסויים היא נקראת לעזוב את משרתה שכן עמדתה יוצרת סביבה "מרתיעה ומאיימת" על הסטודנטיות.

ולא די בכך, היא מתאהבת נואשות במרצה צעיר וכריזמטי, שפירסם את ספר הביכורים שלו וזכה להצלחה.

חשבון הנפש הנוקב שמקיף נושאים מגוונים וכולל בין היתר:

סקירה של מערכת היחסים הפתוחה בינה ובין בעלה, שאומנם לא ניצל את מרותו, אבל ניצל כל שימלה שהיתה מוכנה להתפשט עבורו. בעלה היה מאושר בנישואים הללו, בזמן שהיא הלכה וקמלה וכשכבר התאהבה באחד מבני הזוג שמצאה לעצמה, מערכת היחסים לא עלתה כפי שהיא ציפתה שיקרה.

הוא גם כולל את חוסר שביעות הרצון שלה מהאופן שבה התפתחה הקריירה שלה, גניזת חלומה להיות סופרת מצליחה לטובת התמסדות, גידול הבת היחידה שנולדה לזוג ולימודים באוניברסיטה.

היא מאוד מתקשה להשלים עם הזיקנה ועם דימוי הגוף שלה. אובדן הנעורים יחד עם אובדן ההזדמנויות מוביל לתסכול ולפרץ רגשות בלתי מרוסן שמוביל בתורו למעשים הזויים שלה כלפי ולדימיר.

למרות שהספר מאוד קיצבי, ומעניין, הוא הולך ודועך עד סופו המאכזב. כך שהספר אומנם מתחיל בקול תרועה רמה, אך מסתיים בקול ענות חלושה.

ולדימיר/ ג'וליה מיי ג'ונאס

הוצאת ידיעות ספרים, 2022, 295 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 3.5 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.