2022 - דירוג sivi ★★★★ - ישראל - כנרת זמורה דביר - מקור - סטוריטל - אייקסט - סיפורים קצרים

גבר נכנס בפרדס/ אשכול נבו

מקבץ טוב מאוד של סיפורים שעוסקים בבדידות והכמיהה לקשר זוגי ואהבה:

הסיפור הראשון מצויין, גבר גרוש שיוצא למסע אחרי גירושים בדרום אמריקה, פוגש זוג ישראלים ונקלע בלא ידיעתו למשולש מסוכן שיסכן את החופש שלו. יצרים אפלים, מניפולציות רגשיות, ניצול ושקרים בלב העלילה.

בעיקר האוירה הפסיכולוגית שנוצרת מסביב לאירוע שבו הגבר מתאר את נפילתו בסבך. סיפור חזק, קצבי, שובה והייתי צריכה יום הפסקה לאחר הקריאה.

הסיפור הראשון בקובץ העמיד כזה סף גבוה שנגזר על יתר הסיפורים בקובץ לעמוד בצילו. למרות שהם לא ברמה או באיכות של הסיפור הראשון, הסיפור השני טוב מאוד והסיפור השלישי שעל שמו נקרא הספר, בסדר.

הסיפור השני עוסק ברופא אלמן לפני גיל פנסיה שפוגש מתמחה צעירה בגיל ילדיו. ילדיו עזבו את הבית ואת הארץ ולאחר מות אישתו הוא נותר בודד ומייחל לקשר אנושי. המתמחה בעלת טעם דומה במוזיקה, באוכל, בשתיה מעוררת בו עיניין אבהי ורצון להגן עליה עד שאירוע מינורי ושולי מוביל אותה להגיש נגדו תלונה ביזארית על הטרדה מינית.

יש משהו בסיפור הזה שהוא על גבול ההזיה הלא אפשרית לא רק אירוע ההטרדה המינית אלא עוש אירועים בסיפור. עדין כתוב היטב ואנושי.

הסיפור השלישי, בעיני הכי פחות מוצלח ולא התחברתי לתכנים שלו. זוג יוצא לטיול שבת בפרדסים, הגבר נכנס בין העצים ונעלם. בתחילה האישה נחקרת ואף חשודה, אבל בהמשך אין קצה חוט להיעלמותו.

לא אהבתי את האופן שבו הסיפור נסגר ולמעט החלק הראשון של הסיפור עד תום החקירה, הסיפור עצמו לא מעניין, עוד סיפור של זוגיות מקרטעת ושל הסתרות.

בשורה התחתונה הספר טוב מאוד ושווה לקרוא לפחות את הסיפור הראשון בקובץ.

גבר נכנס בפרדס/ אשכול נבו

הוצאת כנרת זמורה דביר, 2021, 252 עמ'

דירוג SIVI –

דירוג: 4 מתוך 5.

איכות אודיו

דירוג: 4 מתוך 5.

🤞 קבלו מייל מרוכז אחת לשבוע!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.